file flags uarch

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun May 5 10:30:14 CEST 2019

Dan Lukes wrote on 2019/05/05 03:29:

> "Obsluha" flagu je implementovana v ovladacich jednotlivych filesystemu
> a konkretni vyznam a chovani tak zavisi na filesystemu.
>
> Konkretne [US]F_ARCHIVE je urcen k oznaceni souboru, ktere se zmenily od
> posledni archivace. V podstate jde o ekvivalent stejnojmenneho atribudu
> z FAT/NTFS. Implementace se pro ruzne FS lisi. ZFS flag pri zmene
> souboru nastavi (a je na archivacni aplikaci aby ho pri archivaci
> shodila), zatimco UFS atribut uklada, ale samo ho nikdy nijak
> nenastavuje ani s nim nepracuje a je to ciste vec aplikacni.

Aha, to je zajimave. Kazdy build pro aktualizaci delam na stroji se ZFS,
tam na tech souborech (vysledek make installworld DESTDIR=/some/path)
vidim uarch.
Na stroji (s UFS), kde jsem aktualizaci nainstaloval skrz NFS
primoutovany /usr/src a /usr/obj flagy uarch nevidim. Kdyz jsem tam ted
dalsi aktualizaci kopiroval rsyncem s pouzitim --fileflags, tak se tam
(na UFS) prenesly i flagy uarch.

Dokazal bys mi rict, kdy tam teda vznika ten uarch flag?

A pak me, ciste ze zvedavosti, zajima, jaka aplikace ten uarch flag
vubec pouziva? Dump? Tar? Pracuje s tim automaticky, nebo se to musi
nejak vynutit?

Pak me u chflags zaujaly jeste tyhle flagy

snapshot
    set the snapshot flag (filesystems do not allow changing this flag)

uoffline, offline
    set the offline file	attribute (owner or super-user only)

usparse, sparse
    set the sparse file attribute (owner	or super-user only)

Netusim, co je "offline" flag, u "snapshot" a "sparse" predpokladam, ze
je to opet neco, jako uarch, tady nic to neomezuje (narozdil od treba
schg), ale jenom to muze nejaka aplikace vyuzit k oznaceni souboru, ze
je to sparse soubor? Jake to muze mit realne vyuziti?

A u "snapshot" bych si tipnul, ze je to flag, co maji UFS a ZFS
snapshoty a neda se s tim nijak manipulovat... ale na ZFS soubory ve
snapshotu zadny takovy flag nemaji (tam na souborech zase vidim uarch) a
UFS snapshot ted nemam nikde po ruce.

Mirek