SH a funkcie / primarni IP v jailu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Feb 27 23:47:39 CET 2019

Dan Lukes wrote on 2019/02/26 18:35:
> Peter Rosa wrote on 26. 2. 2019 16:36:
>
> A jeste neco co se primo netyka volani funkci, ale toho scriptu jako
> takoveho ...

> Problem 2 - cely vyraz nefunguje dobre, pokud ma interface vice nez
> jednu inet adresu (takze radek 'inet ' je tam vice nez jeden) - pokdu ti
> staci prvni, tak staci pridat 'head -n 1', jinak je treba data
> zpracovavat v cyklu

Kdyz se tu nakouslo tohle tema, tak zrovna dneska jsem narazil na to, ze
mi v jailu nefunguje local_unbound... protoze defaultne povoluje dotazy
jen z localhostu a v jailu se ten localhost / 127.0.0.1 pro sitove
sluzby tvari trosku jinak - unbound ten dotaz vidi z IP adresy toho
jailu, coz je nejake verejna IP adresa, kterou je potreba povolit pridanim:
     access-control: <IP netblock> <action>

A jelikoz to nastaveni unbound resim hromadne nejakyma skriptama, tak me
napadla otazka - existuje zpusob, jak uvnitr jailu "jednoduse" zjistit,
jaka je ta IP adresa, kterou uvidi sitove sluzby jako tu, ze ktere
prichazi request? Pro sebe si tu IP nazvu treba "primarni", v pripadech,
kdy ma jail vice adres.

Muzu sice grepovat vystup "ifconfig", ale ten v jailu vidi vsechna
zarizeni a nasledne na nich vidi jen IP, ktere patri do toho jailu. I
tak jich ale muze byt vice nez jedna a pak asi nebude souhlasit to poradi.
Takze jak ziskat tu "primarni"?

Mirek