Re: pearl má problémy se závislostma-BSD 12

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 13:07:22 CET 2019

jaroslav.votruba at dvorec.eu wrote on 22. 1. 2019 12:39:
> Chci nainstalovat server, pokud možno bez nějakých špeků. Takže vše
> instaluju pouze pomocí make install, většinou nechávám defaultní volby

Proto jsem mluvil o nebezpeci perzistentnich optionu. Jakmile se ti
jednou objevi ten optionovy dialog a ty v nem neco zaskrtas, system si
to ulozi a priste uz pouzivas to co sis (kdysi, uz si to mozna ani
nepamatujes) vybral.

A kdyz uz jsme u optionu - system aktualizaci zhusta nedokaze poznat,
zda je zavislost prelozena se spravnou kombinaci optionu.

Prikladmo - mohu u prekladu databases/ldb odskrtnout zavislost na
Pythonu - a ldb jako takove fungovat bude. Az ale budes pozdeji
prekladat Samba44 nastane problem - system detekce zavilosti je
spokojeni, protoze ldb jako zavislost v systemu pritomna je. Preklad ale
selze, protoze port Samby44 predpoklada ldb s podporou pythonu, ne bez
ni. A kdyz selze preklad je to ta lepsi varianta. Taky muze selhat az beh.

Nerikam, ze se mas na prenastavovani optionu radsi vykaslat, rikam, ze
to ma/muze mit nejake dusledky na ktere nasledne budes muset reagovat.

> Aktualizace instaluju jen pokud mi něco nejde rozchodit.

Nespravovat co neni rozbite je rozumny.

Kdyz uz se ale do aktualizace pustis, aktualizuj balicky jako celek, ne
jeden z nich. Pokud nejsi pripraven nest rizika moznych nekompatibilit ...

A pred aktualizaci je vzdy vhodne precist si co noveho pisou v
/usr/ports/UPDATING