Re: problémy se spuštěním amavisu

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Thu Jan 17 20:57:32 CET 2019

Ahoj, po soukromejch problemech jsem se konecne dostal k tomu abych
nasel svuj poznamkac a mohl vubec odpovedet.

Mensi hint
(https://serverfault.com/questions/799461/amavisd-new-freezes-address-already-in-use)

"To me it doesn't seem that a running amavisd-new process causes the
problem, but another process (current guess: spamd) that either tries to
start a second daemon or restarts amavisd-new in a problematic way. "

U me to bylo tak ze ten socket si nabindoval spamassassin kterej se
mrcha spustil v daemon mode, misto aby si ho volal amavisd-new jako
modul only. Mimochodem instaluje se automaticky jako zavislost amavisu.
Takze jsem ho "sejmul", zakazal mu v amavisu daemon start a nasledne
bylo po srande.  Problem byl pokud si dobre vzpominam, zakopanej pes
byl  v tom ze amavis ho zavolal tak, ze se nahodil jako daemon,
nepamatuju si presne kde to bylo ale kdyz jsem to vyhodil z defaulniho
konfiguraku a prevratil to na spravnej process, tak to fungovalo.

Bohuzel uz amavise nejakou dobu nepouzivam, presel jsem celkem spokojene
na RSPAMD, ale pokud chces, muzu se nekdy zkusit pripojit a debugnem to
na screene (at vidis co delam). Imho je to nejaka takovahle pitomost taky.

Vilem