Re: upgrade portů

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Dec 10 12:38:29 CET 2018

jaroslav.votruba at dvorec.eu wrote on 10. 12. 2018 11:08:
> Nechce se mi po kazdým portupgrade kontrolovat co mi kde nefunguje.

V obecne rovine - po jakemkoliv upgrade hrozi, ze neco nebude fungovat -
a dokonce to, co nefunguje nemusi nutne byt to, co jsi upradoval.

A prikazat/zakazat upgradu co ma/nema pri upgradu prepsat obecne nelze.
U konkretniho portu to jit muze, to ale zavisi na tom konkretnim portu.

Muzes ovsem nektere soubory oznacit jako nesmazatelne a neprepisovatelne
(prikaz chflags) - pak ti upgrade mozna zhavaruje, ale neprepise je.

Rizika "nefunkcnosti z upgradu" lze ruznym zpusobem omezovat, nelze se
jim ale vyhnout.

Minimalni zaklad je cist /usr/ports/UPDATING *pred upgradem*. No a pak
muzes delat upgrady bud' co nejcasteji, nebo, naopak, jen "kdyz uz to
jinak nejde".

V druhem pripade budes riziku vystaven malo casto, ale bude vetsi -
protoze bude vetsi skok ve verzich a mene vyzkouseno, ze se system s
takto velkym skokem spravne vyrovna.

V prvnim pripade budes riziku vystaven casto, ale bude mensi, protoze
budou mensi rozdily mezi verzemi a navic je vetsi sance, ze prechod mezi
temihle konkretnimi verzemi nekdo opravdu vyzkousel. Jestli radsi mensi
riziko casteji nebo vetsi mene casto si uz musis vybrat sam.