Re: úplná odinstalace php

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 5 08:59:52 CET 2018

On 4.12.2018 18:41, Jarda wrote:
> mám takovej problém. Pro instalaci postfixadmina potřebuji PHP. Měl jsem
> předtím nainstalovaný PHP72, ale jedna z php knihoven potřebná pro běh
> postfixadmina je dostupná pouze pro verzi 71. PHP bylo instalováno přes
> make install

"make install", to znamena, ze si balicky prekladas sam a nepouzivas
predpripravene prelozene packages z nejakeho externiho repository.

Pak ale nerozumim co znamena "jedna z php knihoven potřebná pro běh
postfixadmina je dostupná pouze pro verzi 71". nenapsals jaka, ale ja
tam takovou nevidim zadnou. Postfixadmin potrebuje z php:

mbstring openssl pcre phar session spl xmlrpc
a pokud jako databazi pouzivas MySQL tak jeste
mysqli

Ty vsechny pro PHP 7.2 existuji. A abych si byl uplne jisty, tak jsem to
i realne zkusil - a jo, jde to:

> Version        : 3.2_1
> [...]

Takze, ackoliv to neni odpoved na polozenou otazku, nevidim duvod,
abyses kvuli postfixadminovi zbavoval PHP 7.2 a vracel se na 7.1

Ale pokud na tom trvas, tak jak se PHP 7.2 zbavit uz ti odpovedeli Ivo s
Mirkem.