Re: úplná odinstalace php

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Tue Dec 4 21:20:23 CET 2018

Ahoj,

Dne 4.12.2018 v 18:41 Jarda napsal(a):
> mám takovej problém. Pro instalaci postfixadmina potřebuji PHP. Měl jsem
> předtím nainstalovaný PHP72, ale jedna z php knihoven potřebná pro běh
> postfixadmina je dostupná pouze pro verzi 71. PHP bylo instalováno přes
> make install, takže jsem přes make deinstall vyhodil jak php, tak i
> extensions. Restartoval jsem apache a zkusil se přihlásit na web.
> Phpinfo mi normálně funguje a ukazuje verzi 72. Proč mi funguje php,
> když je idinstalovaný?

nebudu tak přesný ve výkladu jako Dan, ale zkusím trochu napovědět.

Předpokládám, že v systému používáš nový balíčkovací systém.

Seznam všech balíčků, které mají něco společného s php si vypíšeš:

  pkg info --regex php

Návod, jak odinstalovat balíček:
  man pkg-delete

> Nainstalil jsem php 71 + extensions a phpinfo stále ukazuje verzi 72.
> Odinstaloval jsem 71 i extensions a zkusil spustit instalaci 72.
>
> Skončí to errorem, prej je stále nainstalovaná verze 71.
>
> porttree je aktualizovaný a balíčky upgradovaný na poslední verze.
>
> Jak se úplně zbavím veškerých verzí php, abych je mohl znova řádně
> nainstalovat?

Jenže toto ti vezme i balíčky závislé na php71:
-n = dry run, t.j. ve skutečnosti nic neodinstaluje.

r104: # pkg delete -n -x ^php71
Checking integrity... done (0 conflicting)
Deinstallation has been requested for the following 80 packages (of 0
packages in the universe):

Installed packages to be REMOVED:
         php71-7.1.17
         php71-bcmath-7.1.17
         php71-bz2-7.1.17
         php71-calendar-7.1.17
         php71-ctype-7.1.17
         php71-curl-7.1.17
         php71-dba-7.1.17
         php71-dom-7.1.17
         php71-exif-7.1.17
         php71-extensions-1.0
         php71-fileinfo-7.1.17
         php71-filter-7.1.17
         php71-ftp-7.1.17
         php71-gd-7.1.17
         php71-gettext-7.1.17
         php71-hash-7.1.17
         php71-iconv-7.1.17
         php71-imap-7.1.17
         php71-intl-7.1.17
         php71-json-7.1.17
         php71-ldap-7.1.17
         php71-mbstring-7.1.17
         php71-mcrypt-7.1.17
         php71-mysqli-7.1.17
         php71-odbc-7.1.17
         php71-opcache-7.1.17
         php71-openssl-7.1.17
         php71-pdo-7.1.17
         php71-pdo_mysql-7.1.17
         php71-pdo_sqlite-7.1.17
         php71-pecl-pdflib-4.1.2
         php71-phar-7.1.17
         php71-posix-7.1.17
         php71-readline-7.1.17
         php71-session-7.1.17
         php71-simplexml-7.1.17
         php71-snmp-7.1.17
         php71-soap-7.1.17
         php71-sockets-7.1.17
         php71-sqlite3-7.1.17
         php71-tokenizer-7.1.17
         php71-xml-7.1.17
         php71-xmlreader-7.1.17
         php71-xmlrpc-7.1.17
         php71-xmlwriter-7.1.17
         php71-xsl-7.1.17
         php71-zip-7.1.17
         php71-zlib-7.1.17
         pear-1.10.5
         pear-Crypt_CHAP-1.5.0
         pear-File_SMBPasswd-1.0.3
         pear-Net_FTP-1.4.0
         pear-File-1.4.1,2

> Používá někdo postfixadmina s apache24, PHP7x, mysql8x ?
>
> Když jsem jej instaloval naposledy před 10 lety s apache22, php53 a
> mysql 4x, bylo vše bez problémů.

to taky nebyly informace o balíčcích v SQLite db a mohl jsi páchat
lecjaké věci.

I.