Vlastni RootCA v systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 16 16:08:49 CEST 2018

On 16.10.2018 15:36, Marek Soudny wrote:
> nevite prosim nekdo jak spravne pridat vlastni Roor CA do systemu? Mam
> nainstalovany balik ca_root_nss, a potrebuju pridat firemni CA, abych se
> mohl pripojovat na firemni aplikace a certifikaty byly validni.

Myslim, ze na tohle ses ve skutecnosti zeptat nechtel ;-)

Pro ucely tveho dotazu nic takoveho jako "CA v systemu" neexistuje.

Konkretni aplikace pouziva nejaky konkretni uloziste certifikatu, ve
kterem ma ulozeny korenove certifikaty, ktere uznava jako duveryhodne.
Takovym ulozistem samozrejme muze byt i ten, ktery instaluje
ca_root_nss, jenze nemusi.

Odpoved na tvoji otazku tedy je - musis ten korenovy certifikat pridat
do toho uloziste, ktere aplikace, o ktere mluvis, pouziva.

Uz jsem ale rekl, z epodle me jsi se na tohle zeptat nechtel. Hadam, ze
spravna otazka je - kde je uloziste uzivane nejakou konkretni aplikaci
(zatim jsi ovsem neprozradil jakou) abys to nej mohl dalsi certifikat
pridat ...

I kdyz to je dotaz, ktery s FreeBSD nejspis primo nesouvisi, souvisi
spis s tou konkretni aplikaci, a odpoved by bylo lepsi hledat v
dokumentaci te aplikace, jeden off-topic dotaz tady asi unesem (slyseli
jste slovo moderatora).