zpozdeny CARP master

Marek Soudny soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Fri Aug 10 10:48:58 CEST 2018

Ahoj,

v breznu jsem tu s Vami resil zpozdene prevzeti CARP interfacu pri
startu systemu a naopak "okamzite" predani CARPu pri restartu/vypnuti.
Nejdriv se chci omluvit za odmlku, koupila nas konkurence a tak jsem mel
dost jine prace. Taky bych Vam chtel podekovat za rady a namety, a take
se chci podelit o reseni (mozna spis workaround):

Namisto relayd a haproxy rc.d scriptu pouzivam wrapper scripty my_relayd
a my_haproxy, ktere maji jako restart_precmd a stop_precmd preklopeni
vsech vhid do backup modu, cimz dojde k preneseni aktivnich CARPu na
druhy stroj. Zaroven jsem musel nastavit net.inet.carp.preempt na
vychozi hodnotu (nula). Nedochazi tak tedy k predavani vsech CARPu vzdy
soucasne, ale pouhy start systemu s nizsim advskew neznamena prevzeti
CARPu (coz bylo pozadovano), a take restart systemu neceka na zastaveni
"site" pro prenos CARPu na druhy stroj, ale uz zastaveni haproxy/relayd
CARPy prenese.

Pekny den,
Marek