Mount or format Fat32 up 2TB USB on FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 20 07:42:44 CET 2017

Jozef Drahovsky wrote on 20. 12. 2017 6:47:
> Potrebujem naformatovat 3T USB disk na FAT32.
> Po neuspesnych pokusoch na windowse aj FreeBSD

https://rufus.akeo.ie/ mi na FAT32 nabizi nejen 32kb ale i 64kb
clustery. Takze by to snad umet mel.

> FAT32 ma klasicke obmedzenie na 2TB, ale pouziva sa az na 8TB, robi sa
> to tak, ze cluster ma az 32KB.
> Teraz som zistil, ze FreeBSD ma problem ho co len akceptovat. Respektive
> nieco neviem.

mount_msdosfs ma option '-o large'. Uz jsem ho urcite v minulosti
uspesne pouzil, ale nepamatuju si uz presne co jsem to tehda mel problem
pripojit bez nej. Takze to zkus - muze, ale nemusi to pomoct.

> Podarilo sa nikomu ho na FreeBSD aj naformatovat?

Formatovani FAT* se na FreeBSD spis vyhejbam. Kdysi proto, ze s tim
byvaly problemy, ted uz dlouhou dobu "ze zvyku", takze nevim presne jaky
je soucasny stav.