Mount or format Fat32 up 2TB USB on FreeBSD

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Wed Dec 20 06:47:34 CET 2017

Pri pokusoch som sa vratil o vela rokov dozadu.

Potrebujem naformatovat 3T USB disk na FAT32.
Po neuspesnych pokusoch na windowse aj FreeBSD som vytiahol
stary 3T USB disk s FAT32 a hladal co je na nom zvlastne, ked pod
windovsom ide, ale na FreeBSD ho neviem ani namontovat.

FAT32 ma klasicke obmedzenie na 2TB, ale pouziva sa az na 8TB, robi sa
to tak, ze cluster ma az 32KB.
Windows takyto disk akceptuje, ale standardnymi nastrojmi ho vytvorit nevie.
Teraz som zistil, ze FreeBSD ma problem ho co len akceptovat. Respektive
nieco neviem.

Ma niekto takto disk s FAT32 viac ako 2TB primontovany na FreeBSD ?
Podarilo sa nikomu ho na FreeBSD aj naformatovat?

Jozef