BSD 11.1 a porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 5 16:16:50 CET 2017

On 5.12.2017 15:29, Miroslav Lachman wrote:
> pokud udelas kompletni upgrade systemu z 11.x na
> 12.x, tak bys v obou pripadech "mel" udelat nejprve aktualizaci kernelu,
> reboot, pak aktualizaci userlandu.

Tenhle restart nedelam snad nikdy ;-)

> 4. `make installkernel KERNCONF=YOUR_KERNEL_HERE' (default is GENERIC).
> [steps 3. & 4. can be combined by using the "kernel" target]
> 5. `reboot' (in single user mode: boot -s from the loader prompt).
> 6. `mergemaster -p'
> 7. `make installworld'
> 8. `mergemaster' (you may wish to use -i, along with -U or -F).
> 9. `make delete-old'
> 10. `reboot'
> 11. `make delete-old-libs' (in case no 3rd party program uses them anymore)

Tak to ja delam

1. mergemaster -p (jen kdyz je treba)
2. make KERNCONF=YOUR_KERNEL_HERE' installkernel
3. mergemaster -iF (ale logiku -i mam vlastni upravou trochu rozsirenou)
4. make installworld
5. jen u major upgrade - reboot
6. portupgrade -aPP (u vetsich upgradu -afPP)
7. make delete-old delete-old-libs
8. reboot

On 5.12.2017 15:30, Marek Soudny wrote:
> Priste otestuju update jen s jednim rebootem ;)

No, mel bys vedet, ze ono to preci jen neni tak ruzove, jak jsme ti to s
Mirkem namalovali. Nekdy to totiz tak hladke skutecne neni. Tim
rozdilem, ktery jsme ti zatajili je, ze my upgradujeme pomerne velke
mnozstvi stroju (ja az nekolik desitek).

No a zacnu na nejakejch, ktery mam blizko a nevadi mi, kdyz se to treba
nepovede. Kdyz se pak dostanu k tem dulezitym, tak uz vim jestli to na
jeden restart jde hladce nebo ne.

Napriklad se ti muze stat, ze nejde provest krok "installworld" protoze
stary binar 'install' a/nebo stary binar 'make' neni kompatibilni s
Makefile noveho systemu. U 'install' se to stalo naposled, kdyz novy
system zacal pouzivat option '-q' ktery stary install neumel, u make byl
pro zmenu problem kdyz se z fmake prechazelo na bmake.

To je potreba vcas zjistit - a pak installworld predradis izolovany
upgrade install a/nebo make.

Sveho casu byl problem i predchod z aout na elf, z legacy pkg na pkgNG,
nebo kdyz BIND vypadl z base a presunul se do portu (a s tim souvisi
presun konfigurace).

Samostatnou kapitolou jsou problemy s upgradem balicku, ktery taky neni
vzdycky uplne samozrejme automaticky.

A kvyli tomuhle vsemu toho zas tak moc neusetris pokud aktualizujes
jeden stroj (nebo nejake male cislo). Uspora zacne byt zasani as s
vetsimi pocty.

Mam jsem si udelal na upgradovani a reseni vsech tehle zadrhelu script.
Aktualne ma 1873 radek ... ;-)