BSD 11.1 a porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 5 15:25:31 CET 2017

On 5.12.2017 14:48, Marek Soudny wrote:
> Mas pravdu, mam k tehle otazce duvod. Updaty resim stejne jako ty a
> Mirek, nicmene v porovnani s ostatnimy systemy (mame v praci heterogenni
> prostredi) potrebujes na fbsd nekolik rebootu.

No, ja typicky jeden.

Udelam v jednom kroku installworld, installkernel, portupgrade,
mergemaster i delete-old a delete-old-libs. V rade pripadu ani nevyhanim
uzivatele at mi to po dobu upgrade nepouzivaj ...

Jen pri major upgradech (tedy napr. 10.x na 11.x) restartuju dvakrat, ve
vyse popsanem postupu je jeden restart navic po installworld/installkernel.

> Po installkernel, po installworld a nakonec po  mergemaster/delete-old-libs.

Jo, ty mluvis o "doporucenem prubehu" ;-)

Ano, tam je pocet restartu daleko vyssi.

To je ale proto, ze ten postup je "univerzalni" a ma ambice fungovat pri
kazdem upgradu z cehokoliv an cokoliv.

> S base v balicich mozna nejaky restart odpadne

To si moc nemyslim.

Pokud je po vymene konkretni komponenty restart potreba, je potreba bez
ohledu na to, jakym konkretnim zpusobem ji vymenis. A pokud neni, tak
neni bez ohledu na zvolenou metodu upgrade.

Leda, ze si od toho slibujou, ze s balickovacim systemem bude snazsi
poznat jeho restart je potreba. nebo se mozna snazi o to, aby to
rozhodnuti mohl udelat algoritmus, coz ja ale zas az tak moc neocenim,
protoze pri priprave na upgrade mi tahle informace vetsinou stejne
vyleze jako "vedlejsi produkt pripravy".