BSD 11.1 a porty

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Dec 4 18:39:37 CET 2017

Dan Lukes wrote on 2017/12/04 18:05:

> Vzdycky jsem myslel, ze patri spis mezi pomalejsi - jednak NFS samo neni
> moc vykonnej protokol, druhak jsem si, mozna naivne, myslel, ze binarni
> metody upgrade prenaseji data komprimovane, ergo podstatne mensi, nez
> nekomprimovane prenosy NFS.
>
> Takze informace, ze to je rychlejsi me trochu/dost prekvapila.

Na freebsd-update je totiz hrozne pomala ta faze, kdy si stahuji binarni
patche, overuje jejich checksum a pak se aplikuji. Pokud k tomu ma
clovek takhle aktualizovany i /usr/src, protoze je to potreba pro
nektere porty (kernelove moduly z portu), tak co si vzpominam, muze to
bezet treba pul hodiny.

Pokud ale udelam make installkernel && make installworld skrz NFS na
fyzickem stroji (zadne VPS s pomalymi disky), tak je za 2 -3 minuty
hotovo (vcetne mergemaster -p a delete-old). Mluvim o upgrade z 10.3 na
10.4.
Samozrejme, kdyz freebsd-update ma opravit jen par souboru v ramci SA,
tak je asi rychlejsi. Ale ty upgrady mezi verzema mi nejednou skoncily
absolutne nepredvidatelnou kombinaci souboru z obou verzi systemu.

Mirek