ntpd nestartuje pres Ansible

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 17 00:54:29 CEST 2017

Miroslav Lachman wrote:

> To si nemyslim, v rc.subr je restart popsany takto:
>
> #       restart         Run `stop' then `start'.

No, to, ze je takhle definovany defaultni restart jeste neznamena, ze
konkretni rc.d script pouziva tuhle defaultni rutinu.

Ale jinak mas tentokrat pravdu ty ;-)

Procedura "apache24_graceful" implementovana v rc.d/apache24 neni custom
implemementace 'restart' ale 'reload'.

Tak nevim, bud' to bylo driv jinak, nebo jsem se kdysi prehlednul a
ulozil si do hlavy chybnou informaci. Ted je kazdopadne u Apache restart
skutecne stop -> start

> Stopping ntpd.
> debug: kill -TERM 33709
> Waiting for PIDS: 33709
> Starting ntpd.

> Vypada to uplne normalne.

Jo.

Martin Bily wrote:
> Tusim se jednalo predevsim o nejake zavirani ci nezavirani standardniho vystupu ve startovacim scriptu.

Tak to asi spis zavirani. Pokud muzu hadat jen na zaklade tehle
informace, tak by to mohl byt "klasicky" problem - rada programu je
napsana vlastne nekorektne - napevno ocekavaji, ze pri startu existuji
otevrene deskriptory 0,1,2 (stdin, stdout, stderr). A selzou (a nekdy
jeste hur), kdyz to tak neni.

Presna pricina by se musela odladit - a Ansible je Python, do toho se mi
nechce ;-)

Opravovat se to bude bud' v Ansoble (aby prostredi pripravil trochu
konzervativneji) nebo v ntpd (aby se vyrovnal i s mene konervativnim
prostredim.