vfs.zfs.min_auto_ashift v /boot/loader.conf

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Sep 8 10:05:14 CEST 2017

Kaminar wrote on 2017/09/08 07:01:
> Zdravim,
>
> nainstaloval jsem FreeBSD 11.1 a v bsdinstallatoru jsem zvolil ZFS +
> zarovnani na 4K sektory. Po instalaci jsem si vsiml, ze po instalaci je v /
> boot/loader.conf radek s vfs.zfs.min_auto_ashift=12. Hodnota promenne po
> restartu systemu je 9.
>
> Proc je to v /boot/loader.conf a ne v /etc/sysctl.conf? Ma to nejaky vyznam,
> nebo je to chyba bsdinstallu?

Predpokladam, ze je to chyba / pozustatek z doby, kdy to nebylo
nastavitelne pres sysctl a muselo to byt v loader.conf, tak jak je to
videt treba tady
http://www.freebsd.cz/doc/handbook/zfs-advanced.html

Patri to do sysctl.conf a pokud to instalator dal jinam, tak by bylo
dobre to nahlasit jako bugreport.

Kazdopadne to, ze tam mas ted 9 je bezicimu systemu jedno. Ma to vliv
jen pri vytvareni noveho poolu / na novem zarizeni.

Mirek