Vyber IP adresy pro odchozi provoz

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Aug 12 17:42:57 CEST 2017

>>> https://www.freebsd.org/doc/en/books/developers-handbook/ipv6.html#ipv6-sas

> Pochopil jsem to spravne tak, ze kdyz mam na interface vice IPv6 adres, tak se jako zdrojova pouzije ta, ktera je "nejbliz" cilove?

Kdyz uz bych to chtel az takhle zjednodusit, tak bych spis rekl, ze se
pouzije prvni adresa se shodnym scope z interface, ktery je nejbliz cili.

> no jo, jen je protivny, kdyz clovek neco chce opingnout a pritom musi
> definovat adresu, ze ktere se ma ping posilat - je to hrozne neprakticky.

Nevim jaky pouzivas shell, ale v mnoha z nich existuji definovatelne
aliasy. V 'sh' pomuze neco jako

alias ping="ping -S ...."