Vyber IP adresy pro odchozi provoz

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Aug 12 13:53:06 CEST 2017

Dne 12.08.2017 v 11:33 Dan Lukes napsal(a):

> Asi bude jednodussi te odkazat na dokumentaci, protoze to neni jako u IPv4:

Pochopil jsem to spravne tak, ze kdyz mam na interface vice IPv6 adres,
tak se jako zdrojova pouzije ta, ktera je "nejbliz" cilove?

> Pokud ma aplikace specialni pozadavky a standardni vyber adresy ji
> nevyhovuje, muze si adresu urcit sama

no jo, jen je protivny, kdyz clovek neco chce opingnout a pritom musi
definovat adresu, ze ktere se ma ping posilat - je to hrozne neprakticky.

> IPv6 proste nepocita s tim, ze adresa z rozsahu globalne dostupnych
> adres neni globalne dostupna. Subnet, ktery je pouze lokalni ma mit
> lokalni adresu.
>
> Pro specialni konfigurace, kdy ti genericke vlastnosti IPv6 nevyhovuji
> je tu ta moznost, ze si adresu aplikace vybere sama - prave podle tech
> svych specialnich potreb.

Tohle jsem psal do samostatneho dotazu, protoze (zde uznavam neuplne
popsany problem) se jedna primarne o IPv4 adresy.
Ja predpokladal, ze vyber zdrojove adresy probiha na IPv4 i IPv6
podobne. Muj predpoklad byl mylny.