Binarna kompatibilita FBSD 10.1 s FBSD9

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 1 00:36:02 CEST 2017

Peter Sedivy - PeSe wrote:
>   c) napriek tomu vsetkemu mi sudo, pkg (a nasledne aj mysql55-server)
> vyhlasili chybu ze im  chybaju nejake kniznice (ak si pamatam tak
> libcrypt.6).

To je asi vlastnost konkretni metody upgrade (tedy - freebsd-update).
Odhaduju, ze ono v ramci upgrade rovnou, v jednom kroku, zlikviduje
systemove knihovny stare verze. Takze po restartu skutecne ledacos
(pravdepodobne vetsina) nenastartuje, protoze tomu budou shazet
systemove sdilene knihovny, bez nichz to nema sanci.

Ja upgraduju pomoci 'make installworld installkernel' kde je uklid
starych knihoven (make delete-old delete-old-libs) samostatnym krokem -
a ten se dela az po reinstalaci portu.

> no nakoniec som  musel upgradnut vsetky balicky.

To rozhodne - pri major upgrade je tenhle krok povinny.

>   d) po skusenostiach, nesiel by som do toho, pokial by som mal pkg
> kompilovane rucne z portov. S najvacsou pravdepodobnostou by som
> kompiloval vsetko nanovo.

No ano. Ale pri vhodne zvolene metode upgrade ti se slusnou sanci sluzby
behem toho upgrade normalne pobezi ze starych binaru a tudiz nebudes mit
vypadek. Pri nevhodne zvolene metode upgrade se reinstalaci/rekompilaci
nevyhnes take, ale navic ti to behem toho nepobezi.

Milanem zminena varianta "odinstalovat vsechno a nasledne instalovat co
je treba" je cistsi v to smyslu, ze ti v systemu spise nezbydou porty,
ktere by tam pri ciste instalaci na dane verzi vubec nebyly. Navic ma
pravdu, ze upgrade (i vsech portu) nekdy neni uplne hladky (obzvlast,
kdyz si clovek necte /usr/ports/UPGRADING). Ale je to varianta "se
zarucenym vypadkem". Takze se musis rozhodnout co v dany situaci lepsi.