Jak pripojit not clean disk

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Jul 16 17:50:31 CEST 2017

Ahoj,

v noci mi umrel systemovy disk v jednom stroji. Data jsou na jinem disku, trochu mi vrta hlavou, proc disk umrel, kdyz na nej nebyly zadne zapisy, ale to je jedno.

Z nej nic moc nepotrebuju, ale stoji mi za to vytahat si odsud konfiguraci, kterou bych pracne ladil zase nekolik dni (ano, zazalohovou ji bohuzel nemam, kdyz se tam cachrovalo s disky, tak jsem na to zapomnel).

Disk je evidentne v hodne spatnem stavu, nejde mountnout, protoze neni clean, nejde ani mount -f /dev/ada2p2 /mnt , protoze je tam journal a pripojit se odmitne s odkazem na fsck. fsck po chvili umre, fsck -C disk jako cisty neoznaci.

Ja nicmene odsud potrebuji opravdu jen par KB dat, o kterych si myslim, ze tam je velka sance, ze tam budou.

Napada me pokusit se udelat bitovou kopii a zkusit to pripojit jako image, ale neni nejaka mene pracna cesta jak se dostat k datum (ostatne si myslim, ze bych uplne uspesny s ohledem na stav disku nebyl)?

Diky
Radek