gif tunel IPv4 over IPv6

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 12 22:26:55 CEST 2017

Zbyněk Burget wrote:
> Mam udelany gif tunel IPv4 over IPv6.
> Vsechno funguje dobre, ale nikde nemuzu najit, jak to zapsat do rc.conf

> rucne tunel vytvorim takto:
> ifconfig gif0 create
> ifconfig gif0 inet6 tunnel IPv6::lokalni IPv6::vzdalena
> ifconfig gif0 inet IPv4.lokalni IPv4.vzdalena netmask 0xffffffff
>
> mohl by mi nekdo prosim poradit, jak to prepsat do rc.conf?
>
> odhadl bych, ze:
> cloned_interface="gif0"

Tak tady bude mnozne cislo (cloned_interfaces)

> create_args_gif0_ipv6="tunnel IPv6::lokalni IPv6::vzdalena"   <---???

Jednak create_args_gif0 misto create_args_gif0_ipv6, druhak, tohle podle
me vubec - kdyz to delas rucne tak u create taky nedavas parametry.

Takze spis:
> ifconfig_gif0_ipv6="inet6 tunnel IPv6::lokalni IPv6::vzdalena"

> ifconfig_gif0="inet IPv4.lokalni IPv4.vzdalena netmask 0xffffffff"

Tohle uz vypada v poradku.

> Mam to na zivem stroji, tak to nechci moc restartovat a zkouset, co je
> spravne a co ne.

To stejne budes. Nemam primo takovy tunel nikde, spravnou syntax jsem
odvodil z /etc/network.subr

A bez zkoumani jsem prijal, ze 'rucni' prikazy mas spravne.