Re: OpenLDAP - začátečnická rada

Jan Jurák yan.jurak at gmail.com
Sun May 7 04:18:59 CEST 2017

Zdravim pani,

Tohle se nema, ze znovuozivovat stare tema... ale je dost zajimave, tak
jestli muzu opozdene pozadat o nazor: jelikoz AD chce CAL licence pro
soubezne klienty, take jsem nastavil OpenLDAP proxy s tim, ze usetri neco
penez. Schema jsem mel hodne customizovane a kompletne cele v OpenLDAPu.
Pouze se deleguje prihlaseni skrze saslauthd demony. Hesla v OpenLDAP
nejsou a atribut je ve tvaru {SASL}jmeno.prijmeni at domena.nejaka. SASLAthd
mapuje username na DN v AD. OpenDALP ma overlay unique, aby se zajistila
jedinecnost adresy uvedene v atributu password. Behem testu to fungovalo a
motivoval se, ze mit vsude jedine heslo by se mohlo libit, lec o setup
nakonec zajem nebyl. Ale protoze mi chvilku trvalo to nastavit, i tak by me
zajimal nazor zkusenare. Nakolik je tenhle setup bezpecnej/vhodnej pro
bussines. Nasel jsem jen clanky, kde se SASL pouziva pro komunikaci s
clientem.

PS: Dodam, ze TLS je vsude vyzadovany.

PS: Behem sve pouti jsem nabyl laickeho dojmu, ze je to jedno, kdyz tuka
uzivatel heslo v plaintextu do prohlizece a kvalitativni skok spatril az v
kerberovi.

Zdravi
Jan Jurak

Jan Jurák