Re: jak správně restartovat síťování?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 26 10:16:43 CEST 2017

On 26.4.2017 9:13, Viktor Čížek wrote:
> Dejme tomu, že jsem změnil nastavení sítě (IP adresu a tak) v
> /etc/rc.conf . Jakým způsobem tu změnu správně uplatnit bez restartu
> systému?

Tezko ;-)

> service netif restart && service routing restart
> je regulérní?

To ti nereknu, na tohle jsem moc stara skola. Ja ti reknu co se udelat
musi na urovni zakladnich prikazu z radky, a ty si pak budes muset
zjistit jestli ti to zminene scripty zajisti.

a) potrebujes zmenit IP na interface, tedy zavolat ifconfig
(predpokladam, ze ty sam tam jsi pripojen zpusobem nezavislym na menene
adrese). Ifconfig puvodni adresu premaze, takze na to staci jedno volani
(pokud na interfacu byla jen jedna adresa, ta puvodni).

b) potrebujes prenastavit vsechny relevantni routy, v beznem pripade to
bude nejspis jen default. Stare zaznamy zmenou adresy na interface
nezmizi, takze je potreba smazat stare zaznamy (zaznam) a vytvorit nove.
Bes smazani stareho ti novy vytvorit nepoujde.

Tim je precislovani hotovo na urovni systemu.

Komplikovat to ale mohou jakekoliv dalsi aplikace, ktere si mohly
puvodni nastaveni systemu nacist pri svem spusteni a ktere nemusi nutne
zohlednit zmenu automaticky.

Na tohle ale neexistuje obecna odpoved, protoze zalezi na kazde
aplikaci. V zasade je nutny restart tech aplikaci, ktere sitove
komunikuji a byly nabindovane na puvodni adresu.

No a taky se zamysli, zda neni treba reloadnout firewall (i to zalezi na
jeho stavajicim obsahu).