zapis pravidel v devd.conf

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 12 11:01:31 CEST 2017

Dan Lukes wrote on 2017/04/12 08:38:
> Miroslav Lachman wrote:

> Ono by bylo mozna jednodussi pristoupit k tomu z opacne strany - ze bys
> jako nejdriv vedel jakou udalost si prejes zdetekovat a s touto znalosti
> bychom se podivali, zda ji to reportuje, a jak, pokud ano.

To ja v podstate vim, jakou udalost potrebuju detekovat. Jen jsem chtel
mit i obecnou znalost, co to vsechno umi a treba i monitoring vylepsit
oproti soucasnemu stavu.

Mam pomerne jednoduchy skript, ktery ted poustim z cronu a ten spusti
"zpool status -x" a ocekava "all pools are healthy", pokud dostane neco
jineho, posle mi notifikaci.

Napadlo me, ze bych ten skript mohl zavolat i na zaklade nejake udalosti
z devd, abych mel notifikaci "hned" a ne az se zpozdenim z cronu.

Takze me zajima, kdyz je pool DEGRADED, kdyz nejaky vdev je DEGRADED,
kdyz je nejke zarizeni ve stavu OFFLINE, nebo UNAVAIL.

Vic toho zatim ten skript kontrolovat neumi. I letmy pohled do
devd/zfs.conf mi rika, ze se toho se ZFS muze stat mnohem vic a mel bych
svuj monitoring vylepsit :)

Kdyz uz se bavime o devd a udalostech - casto pouzivam gmirror, tak bych
mohl podobne zachytavat i udalosti tykajici se gmirroru (skript, ktery
ho kontroluje opet z cronu na to mam) nebo obecne "zmizeni" disku za
chodu systemu.

Mirek