sshd_config a AllowGroups + AllowUsers

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 5 00:47:09 CEST 2017

Dan Lukes wrote on 2017/04/05 00:02:

> Ale pokud mas sshd nakonfigurvane tak aby pouzivalo PAM muzes byt
> uspesny v nem. Je flexibilnejsi. Ale zas tak do hloubky ho nastudovany
> nemam abych si byl jistej, ze to pujde poskladat s existujicimi moduly.
>
> V krajnim pripade si napises PAM modul, do kteryho si zadradujes takovou
> logiku jakou budes chtit. Takovej modul je celkem jednoduchej a na par
> radek.

Premyslel jsem jeste o tom, ze bych pustil ssh na dalsim portu s jinou
kombinaci jen pro tohoto uzivatele (je to uzivatel pro orchestraci,
takze je jedno, na jakem portu to pobezi)

Ale nakonec jsem to obesel pomoci bloku Match v sshd_config

# globalni povoleni uzivatelu odkudkoliv ze skupiny staff
AllowGroups sshstaff

# dva bloky Match pro dve ruzne IP adresy
Match Address 1.2.3.4
         AllowGroups staff mgmt

Match Address 5.6.7.8
         AllowGroups staff mgmt

A vyuziva se toho, ze ten uzivatel mgmt ma i svoji skupinu mgmt.

Vypada to, ze takhle to dela to, co jsem potreboval.

Mirek