IPv6 blok, zadna "vnejsi" adresa

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Thu Mar 30 09:56:17 CEST 2017

On 03/30/17 09:43, Dan Lukes wrote:

> Kdyz uz jsme u toho IPv6 na FreeBSD - na rozdil od IPv4 by tady melo byt
> teoreticky mozne nedostat zvlastni adresu pro "vnejsi" interface. Tedy,
> router by si mel vystacit jen s blokem "dovnitr" a adresy z vnitrniho
> interface by pouzil i na vnejsim.
>
> Ale nikdy jsme tuhle teoretickou moznost v praxi nevyzkousel - a vlastne
> ani nevim, jestli to na FreeBSD takhle vubec nakonfigurovat jde. Nehral
> jste si s tim nekdo ? Ze bych utisil zvedavost "bez prace" ...

nezkoušel jsem to, ale zaujal jsi mě touto otázkou. Protože pro
připojení by měla stačil Link-local adresa a default gateway bude opět
link-local adresa. Potom můžeš dát přidělený prefix na vnitřní rozhraní.

V této chvíli vidím jediný problém s traceroute ze světa, kdy ICMPv6
bude možná odcházet s link-local adresou, protože je přivrácená do světa
a tyto pakety nesmí opustit linku.

	I.