FreeBSD 11.0 - mail tls auth pop imap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 14 14:25:52 CET 2017

On 14.3.2017 11:36, Jozef Drahovsky wrote:
> Na FreeBSD 11.0 sa hram s moznostami mailu a vyzera to byt narocnejsie
> nez som odhadoval.
> Aby som nemusel riesit ci lepsi je  sendmail alebo postfix, tak som si
> vytvoril dva servery a  na jednom mam:
> sendmail+tls+sasl2-8.15.2_3 a na druhom postfix-sasl-3.1.4,1

Pokud je to pokus, tak dobry, pokud ale finalni reseni, tak si troufam
tvrdit, ze bez ohledu na to, jestli je lepsi postfix nebo sendmail,
kterykoliv z nich je lepsi nez udrzovat oba dva ;-)

> Zakladny mail na portoch 25 az 587 aj autorizacia mi funguje, ale  tls
> sluzbu na porte 465 som zatial nerozchodil,

To neni uplne dobry popis problemu.

Funguje ti SSL iniciovane via STARTTLS na portu 587 ?

Pokud ani tam ne, zrejme neni problem v konfiguraci autentizace, ale
SSL. Pokud tam ano,  pak je to neco jineho.

Nez pripadne zacneme resit tohle - zvaz, ze port 465 nikdy nebyl pro
tyhle ucely oficialne alokovan a soucasne, prakticky kazdy SMTP klient
co me napada a umi SSL spojeni, ho umi i skrzeva STARTTLS na portech 25/587.

Ja pro nove instalace port 465 uz vubec nezprovoznuji, SSL je dostupne
pres STARTTLS na standardnich portech.

> Druha otazka, kde si rad necham poradit, ktory pop a imap dnes pouzit
> (uzivatelia su v passwd)?

Neporadim ti co mas pouzivat ty, ale reknu ti, ze ja pouzivam imap-uw

Pravda, uz pomalu deset let ho nikdo nevyviji, ale vzhledm ek tomu, ze
umel prakticky vsechno co jsem potreboval uz pred temi deseti lety, tak
mi to nijak zvlast nevadi.

A je velmi jednoduchy na konfiguraci (= prakticky zadnou nema).