Nepodporovany FreeBSD 9.3 vs. aktualizacia aplikacii

Martin Bily mbily at mbily.eu
Thu Feb 16 21:42:07 CET 2017

Rovněž zdravím,
přiznávám, že do roku 2017 vstoupila většina mých serverů ještě ve verzi
9.3. Nějak nebyl čas...

Ale už zhruba v polovině ledna mi nešlo obvyklým způsobem kompilovat
porty. Tuším jsem skončil na curl nebo něčem v jeho závislostech.  To
bylo ještě před zavedením ALLOW_UNSUPPORTED_SYSTEM. Nešťoural jsem se v
tom a nezkoušel to přeprat. Žil jsem s vědomím, že ten upgrade tak jako
tak musím brzy udělat.

Provedl jsem postupný upgrade s mezikrokem přes 10 na verzi 11. Ten
mezikrok možná nebyl nutný, ale jevilo se mi to jako bezpečnější postup.
Rovněž používám build server. Připravil jsem si build servery pro verzi
10 i 11.

Při upgrade prvního serveru (už si nevybavím zda v kroku 9->10 nebo
10->11) bylo potřeba build server otevřít pro zápis, protože při
installworld se ještě něco chybějícího překládalo.

Při upgrade 10->11 jsem musel nastavit symbol COMPILER_TYPE=clang, takže
např. make COMPILER_TYPE=clang installworld, a během instalace se
objevovaly hlášky cc: not found, které bylo možno ingnorovat.

Všechny porty jsem po upgrade odinstaloval a nastoupil s novými,
hromadně kompilovanými pro verzi 11. I z toho důvodu, že ve starém
systému jsem měl OpenSSL z portů, teď zkouším používat variantu z base.

Netuším, zda mé problémky byly způsobeny nepochopením něčeho nebo jsem
jen neměl štěstí a stahoval zdrojáky v nevhodný okamžik. Po nácviku
upgrade na testovacích strojích už šlo vše hladce a jiný neoobvyklý
zádrhel už jsem nepotkal.

Třeba to Vám nebo někomu dalšímu pomůže...

Martin Bílý