Instalacia FreeBSD 11.0 z USB a GPT CORRUPT part

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 8 22:36:18 CET 2017

On 8.2.2017 21:49, Jozef Drahovsky wrote:
> vsade davam ako zaklad BSD disklabel
> a nikdy som sa nezamyslal nad rozdielom z hladiska vykonu spolahlivosti alebo inych vlastnosti.

Nikoliv uplne nadarmo, se tehle konfiguraci rika (prinejmensim dlouho
rikalo) "Dangerously dedicated disc".

Rozdily jsou totiz jen dva:

1. "Zbytecna" MBR sezere par sektoru disku
2. Disk bez MBR muze nekterym OS pripadat jako "prazdny disk".

To prvni asi nevyzaduje blizsi vysvetleni, to druhe vlastn etaky ne -
jde proste o to, ze kdyz takovy disk zapojis nekam jinam, do jineho
systemu, nejmene teoreticky hrozi, ze dany system vyhodnoti disk jako
zcela prazdny a pokusi se ho "pouzit pro sebe" - a tim ti obsah znici.
Toto riziko je u disku, ktery obsahuje "poctivou starou dobrou znamou
MBR" vyrazne nizsi.

Rozdil ve vykony ani spolehlivosti neexistuje  (teda, pokud si situaci
sam nezhorsis nejakym vadnym alignmentem, coz je, pripoustim, u MBR dost
bezne).