kern.ipc.nmbclusters limit reached

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Mon Jan 30 01:27:31 CET 2017

Ahoj,

posledni cca mesic a pul mi zacaly naty vyhazovat hlasku kern.ipc.nmbclusters limit reached . Ve chvili, kdy se mi tam podari pripojit, tak vidim, ze jsou opravdu vycerpany:

206604/6681/213285 mbufs in use (current/cache/total)
206603/3697/210300/250866 mbuf clusters in use (current/cache/total/max)
206603/3640 mbuf+clusters out of packet secondary zone in use (current/cache)

Nicmene pri normalnim provozu je tam o rad mene. Kdyz si vypisu netstat -an, pfctl -ss, tak tam takovato hasnumera nevidim, coz muze mit jediny dusledek - zrejme nechapu spravne, co tato cisla znamenaji. Samostatnou kapitolou je vmstat -z, kde vubec matematicky nechapu, na co se koukam:

ITEM                   SIZE  LIMIT     USED     FREE      REQ FAIL SLEEP
mbuf:                   256, 1582755,       2,    3552,209382646,   0,   0
mbuf_cluster:          2048, 247304,    5566,     114,    6988,   0,   0

At koukam jak koukam, nechapu, jak muze byt free 114.

Nicmene hlavni otazkou je, jak na temer mrtvem stroji (ve chvili, kdy se sebere, tak je po problemu) diagnostikovat problem? Na co se mam zamerit? Co muze clustery vycerpat?

Diky za nasmerovani (mimochodem hodne kdysi davno jsem s tim mel problem a podle google jsem nastavil kern.ipc.maxsockbuf=16777216, coz na radu let pomohlo...)

Radek