Dvě brány pro síť

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Jan 20 16:04:47 CET 2017

Zdravim vespolek,

potreboval bych vyresit jednu "drobnost". Budu potrebovat mit docasne na
vnejsi strane routeru dve IP adresy ze dvou ruznych podsiti, kde kazda
ma svoji branu a budu potrebovat, aby mi
1) vskery provoz z jedne mnoziny verejnych rozsahu (na vnitrni siti)
odchazel pres jednu branu a provoz z druhe mnoziny verejnych rozsahu
odchazel pres branu druhou.
2) veskery NATovany provoz odchazel pres jednu urcitou z tech bran.

A proc vymyslim takove eskamoterske kousky - ted mam od ISP jednoduse
branu a potrebuju prejit na pripojeni pres BGP router a preadresovat
vsechny verejne adresy na vnitrni siti. A potrebuju, aby se to provedlo
za pochodu a urcitou dobu bezely oba zpusoby pripojeni. Ono to
preadresovani bude nejakou chvili trvat.

BGP router je samostatny stroj, ktery bych do toho bnerad zatahoval a
chtel bych to vyresit na vnitrnim routeru.

K dispozici mam FBSD + IPFW + tam pobezi bird s OSPF - ale pokud by to
slo vyresit bez toho birda, byl bych radsi - nerad bych to moc
rozrypaval, abych si pak neco nerozbil.

Myslel jsem si, ze to nebude problem, ale jak doslo na prmysleni, jak to
zrealizovat, tak jsem mimo. Mohl bych poprosit o nejake nakopnuti, jak
tohle na fbsd udelat? Provest nejaky source-routing jen pomoci
systemovych nastroju.

Kude pujde prichozi provoz resit nemusim, protoze ten z opacne strany z
principu prijit nemuze.

Diky,

--
Zbyněk Burget