FreeBSD rescue live CD

Viktor Čížek viktor at m19.cz
Tue Dec 13 18:39:12 CET 2016

Miroslav Lachman wrote:

> O nicem takovem nevim

Tušil jsem to... :)

> Na webu http://mfsbsd.vx.sk/ je postup, jak si udelat vlastni build, takze tam si muzes
> prihodit ty aplikace, co potrebujes a vytvorit vlastni ISO.
>
> If you want any packages installed, copy the .tbz files that should be automatically installed
> into the packages/ directory

No, ano ... ;-) Trochu jsem doufal, že se tomuto vyhnu a použiju něco hotové.

> Ja mel temer vzdy stroje bez CD-ROM, takze jsem naopak uz driv konvertoval ISO na USB
> flashdisk, abych z toho nabootoval aspon zakladni FreeBSD instalator :)
> A nejakou tu rescue flashku jsem mel vzdycky po ruce.

Já nepotřebuji ani tak instalaátor, ale spíš CD pro řešení havarijních situací. Tj. hlavně
nativní FreeBSD nástroje pro práci se souborovým systémem - ZFS, GEOM, UFS apod. (to v Linuxu
je buď přes čtyři rohy nebo vůbec) + nějaké ty obecnosti jako mc, screen a tak.

V.