OpenLDAP - začátečnická rada

Bc. Tomáš Skočdopole | IT-BOX s.r.o. tomas.skocdopole at it-box.cz
Sun Oct 30 21:04:20 CET 2016

Hezky den vsem,

Chtel bych Vas pozadat o radu ohledne implementace OpenLDAP v ramci interni
site. Myslel jsem si, ze to zvladnu sam, ale docela dost v tom tapu (cim vic
si o tom ctu, tak tim vice vim, ze vlastne nic nevim) :-) Zamerem je
jednotne prihlasovani uzivatele ke stanicim (SSH) a prihlasovani do ruznych
webovych aplikaci.

Zapocal jsem implementaci tak, ze jsem nainstaloval na vyhrazeny server
OpenLDAP - v podstate jsem vychazel z techto zdroju:
https://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/ldap-auth
https://www.freebsd.org/doc/handbook/network-ldap.html

Pak jsem ale v rámci shánění dalších informací narazil na pojmy jako
Heimdal, Kerberos, SASL. Zkoušel jsem hledat k čemu následující protokoly
(nástroje?) jsou, ale úplně jsem se v tom ztratil. Můžu poprosit o nějaké
rady jak do toho? Co vlastně potřebuju pro své účely a třeba i v rámci
informovanosti (případně pro ostatní) k čemu ostatní věci slouží?

Děkuji mnohokrát
Tomáš S.