RE: rozjetí NFSv4

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Wed Aug 10 00:21:08 CEST 2016

Ahoj,

> Ja bych za navid prvni volby povazoval 'man exports'. Jsou tam i
> priklady ;-)

Manuál přečtu 3x, dám do gtranslatoru a stejně nepochopím podstatu, protože
angličtina bídná je...
Pak po několika hodinách nezbývá než zkusit štěstí a zeptat se. :-)

> Zaznam 'V4:' tam sice muzes mit vickrat, pak ale

Ano, co je NFS root? Já chci mountit 2 adresáře, oba jsou root? Nebo jaký je
tedy root?

Je mi proti srsti tam dávat "/" jako root, ale možná je to tak správně?

> Taktez jsem v manualove strance nenasel nic o tom, ze by na tom radku
> slo neco psat do kulate zavorky.

> Ano, ty mountpointy tam existuji, ale to jeste nutne neznamena, ze jsou
> dostupne pro konkretniho klienta, takze tohle nam nic moc nerika.

Pravda.
No když tam ten řádek s V4 nemám, tak to při pokusu o mount (s vynuceným
nfs4) napíše, že nesedí verze a můžu to mountit jen ve v2/v3.

Hodně jsem zkoušel podle těchto připomínek, ale úspěšný jsem nebyl.
Zkouším ale už všechno možné mimo man.
https://forums.freebsd.org/threads/23526/

Milan