Re: rozjetí NFSv4

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 9 22:16:20 CEST 2016

On 9.8.2016 21:50, Milan Cizek wrote:
> snažím se převést fungující NFS na nejnovější V4 ale nedaří se mi. Nejsem si
> jistý zápisem v exports, některé návody se docela liší.

Ja bych za navid prvni volby povazoval 'man exports'. Jsou tam i
priklady ;-)

> Starší NFS (asi v3?) mi jede. Děkuji za pomoc.
>
> Na klientovi (10.0.254.78)
> # mount_nfs -o nfsv4 10.0.254.1:/usr/home /mnt/igw-home/
> mount_nfs: /mnt/igw-home, : Permission denied
>
> Na serveru (10.0.254.1):
> # cat /exports
> V4: /usr/backup 10.0.254.78(rw,no_root_squash)
> V4: /usr/home   10.0.254.78(rw,no_root_squash)
> /usr/backup /usr/home   -maproot=root   10.0.254.78

Ja NFSv4 nepouzivam vubec a starsi NFS jen trochu, ale jen po precteni
uz zmineneho 'man exports' mi tam rozhodne neco divny pripada. Z
manualovy stranky cituji:

> There can only be one NFSv4 root directory per server.

Zaznam 'V4:' tam sice muzes mit vickrat, pak ale

>  all entries of this form must specify the same directory path.

Coz u tebe neplati. Nevim jaky to ma dusledek v praxi.

Taktez jsem v manualove strance nenasel nic o tom, ze by na tom radku
slo neco psat do kulate zavorky.

Podle me jsou oba dva ty radky syntakticky vadne a ignoruji se. Nevim
zda je pripustne v souboru zadnou platnou V4 direktivu nemit a zda to
muze zpusobovat onen problem.

Nezkousel jsem to, je to "knizeci rada od stolu".

> # showmount -e
> Exports list on localhost:
> /usr/home                          10.0.254.78
> /usr/backup                        10.0.254.78

Ano, ty mountpointy tam existuji, ale to jeste nutne neznamena, ze jsou
dostupne pro konkretniho klienta, takze tohle nam nic moc nerika.