RE: Obecně bezpečnost NFS

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sun Aug 7 12:34:37 CEST 2016

Ahoj,

ano, VPN nebo PPPoE mezi servery a NFS skrz tyto tunely jsou pro mne jedna z
možností.
Nicméně pak už je možná jednodušší použít třeba to scp?

Zeptám se ještě trochu jinak.
Existuje lepší způsob, jak vidět v systému vzdálené adresáře (stejně jako
mám mounty v NFS), ale aby byla pořešena autentifikace i šifrování?
Myslím, že jsem kdysi něco takového zkoušel, snad to fungovalo jako FTPS a
bylo to normálně přimoutované.

Na NFS se mi právě líbí ta pohodlnost, že na místním stroji vidím vzdálený
obsah, mohu jej hned procházet, prohlížet... tj. nemusím se připojovat na tu
vzdálenou stranu.

Milan