FreeBSD VPS, kde, za kolik

Viktor Čížek viktor at m19.cz
Tue Jul 26 09:31:20 CEST 2016

Petr Fischer napsal(a):
> Zdravím ve spolek, nemáte někdo zkušenost s nějakým FreeBSD VPS hostingem? Je toho více a
> ztrácím se navíc v množství virtualizačních metod a často není úplně jasné, co který hosting
> používá. Teď jsem zjistil, že nějaká údajně slušná podpora FreeBSD je i u Amazon EC2, hodně
> si chválí RootBSD, ale to je poměrně drahé. U nás je zajímavej projekt vpsFree.cz, kde bych
> údajně mohl provozovat FreeBSD pod KVM, ale jestli jsem to pochopil dobře, tak by mě tam
> bežel CentOS s KVM a až pod tím FreeBSD, virtualizační guláš... Někde mají XEN, někde
> neřeknou nic...

> [...]

Odpovídám s jistým zpožděním, ale třeba to ještě k něčemu bude...

Ad Wedos - jak jsem z různých indicií pochopil, mají virtualizaci od RedHatu, což je založené
na KVM + QEMU. FreeBSD tam s úspěchem provozuji a můžu je doporučit.

Ad vpsFree.cz (jehož jsem, mimochodem, členem ;) ) - v tomto případě se primárně jedná o OpenVZ
based kontejnerovou paravirtualizaci. Takže hostované systémy jsou omezené na Linux. Nedávno
ovšem přibyla podpora pro KVM. Lze tedy do kontejneru nainstalovat oblíbené distro s KVM a na
něm potom rozběhnout FreeBSD. Jsem dokonce s Petrem Krčmářem domluvený, že to zkusím a pak na
root.cz o tom sepíšem nějaký článek. Jenom ten čas nějak chybí...

Jiná věc ale je, že ta virtualizace v paravirtualizaci ja taková... ehm... poněkud přes čtyři
rohy...
Má to bohužel některá úskalí v oblasti síťování a možná i někde jinde. V tomto směru souhlasím
s tím "virtualizačním gulášem".

Vyzvídal jsem i možnost čistě FreeBSD virtualizace, ale dá se říct, že nejsou lidi. Muselo by
se to od podlahy celé udělat znovu.

Ad VMware - provozuji FreeBSD s úspěchem i ve VMware. Lze tedy zřejmě použít i libovolný VMware
based hosting. Pokud vím, mají ho např. Zoner, Master Internet, Faster nebo Forpsi. A mám
pocit, že posledně jmenovaný má i docela přijatelné ceny.

V.