Samovolne odpajanie disku

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Sun Jun 19 21:51:54 CEST 2016

> Jen pro uplnost ...
>
> SATA 2 = 3.0Gbps; SATA 3 = 6.0Gbps (a SATA 1 = 1.5Gbps)

Chcel som napisat, ze podla testov, co som pozeral, tak medzi SATA 2 a SATA 3 *kablami* nie je rozdiel v rychlosti.

Konkretne som narazal na tento test:

SATA 3Gb/s vs. 6Gb/s Cable Performance (Revisited)
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/SATA-3Gb-s-vs-6Gb-s-Cable-Performance-Revisited-183/

> ## Conclusion
> Our results confirm that despite the faster hardware available today, there is still no performance difference between SATA 3Gb/s and SATA 6Gb/s cables. The SATA 3Gb/s revision only supports transfer speeds around 300MB/s, yet we saw transfer speeds up to 500 MB/s with each cable that we tested.

Avsak je to test z February 11, 2013, tak mozno s modernymi SSD by sa sem-tam mozno niekde nejaky problem nasiel.

> Vyssi prenosova rychlost znamena vyssi utlum (pri stejnych parametrech kabelu) a vyssi citlivost na jitter.

To dava zmysel. Len ma to nikdy nenapadlo, ze SATA kabel treba riesit. Ten SATA 3 kabel vyzera rovnako. U PATA kablov vyzerali rychlejsie kable inac (mali 2x viacej zil).

Marian