Samovolne odpajanie disku

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Sat Jun 18 20:26:16 CEST 2016

> Tak som skoro po dvoch mesiacoch prehodil napajacie a SATA kabely medzi dvoma SSD a dvoma HDD, co tam su. Ale urobilo mi to znovu:

Ten disk sa stale odpajal. Dokonca sa pridali chybove hlasky:

kernel: can't re-use a leaf (read_ahead)!
kernel: can't re-use a leaf (write_cache)!
kernel: can't re-use a leaf (sort_io_queue)!

Podla nich som ale nasiel tip, ze by to mohol byt SATA kabel, ze ci je to SATA 3 kabel. Tak som kupil SATA 3 kabel a vymenil povodny asi 75 cm SATA kabel v SuperMicro SC731i-300B tower bedni za 50 cm SATA 3 kabel a od vtedy je klud. Je to sice iba 10 dni, ale ku koncu mi to odpajalo kazdych 1-2 dni, tak snad to bude ok.

Ani som nevedel, ze SATA 3 kable existuju. Ale co som pozeral nejake testy, tak medzi SATA 2 a SATA 3 nie je rozdiel (v rychlosti). Tak mozno skor pomohlo to, ze ten kabel je kratsi.

Marian