Velke zatizeni CPU

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jun 12 21:13:26 CEST 2016

Zbyněk Burget wrote:
> root   0 50.7  0.0   0 208  -  DLs   3Apr15 138695:55.92 [kernel/em0 que]
> root   0 46.0  0.0   0 208  -  DLs   3Apr15 232825:40.50 [kernel/dummynet]
> root   0 26.4  0.0   0 208  -  DLs   3Apr15  59262:53.36 [kernel/em1 taskq]

> cim muze byt to, ze ma tak velkou spotrebu procesoroveho casu [kernel/em0 que] resp. [kernel/em1 taskq]?

Napovim ti otazkou. Vidis nekde zatizeni, ktery zere firewall, BPF,
IPSEC, ALTQ, poskladani IP paketu z fragmentu, ... ?

No tak vidis - nevidis ;-)

> jsem zil v nadeji, ze tyhle karty maji pomerne dost HW akcelerace a nebudou tak zrat procesor.

To samozrejem zalezi jakou kartu mas (i v ramci ruznych Intel karet).
Ale klidne predpokladejme, ze slusnou, serverovou, se spoustou HW
akcelerovanych vychytavek. Ale i tak se s prijmem paketu muze pojit (v
zavislosti na celkovy konfiguraci tvyho systemu) spousta prace, kterou
dost dobre od sitovy karty (hardware) chtit nemuzes.

> em0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
> options=4219b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,TSO4,WOL_MAGIC,VLAN_HWTSO>
> em1: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
> options=209b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,WOL_MAGIC>
> bych rekl, ze mi tam nebezi ani rxcsum, ani txcsum, ani tso4

Tak to ja teda [TR]XCSUM vidim na obou, TSO4 vidim jen na em0

Ale na TSO akcelerace pozor. Ne ve vsech situacich to funguje dobre.

> Nejak jsem nabyl dojmu, ze vim, co se mi ve strojich deje

To je bezne vyvojove mezistadium IT spravce. Nachazi se mezi obdobim,
kdy je clovek prilis nezkuseny aby se domnival, ze vi co se uvnitr deje
a obdobim, kdy uz je natolik zkuseny, ze vi, ze nikdy nebude presne
vedet co se uvnitr deje. Nastesti tohle neprijemny meziobdobi vetsinou
dost rychle prejde ;-)