SSD pro bsd

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Wed Jun 1 20:26:02 CEST 2016

> Dan Lukes wrote:
>
> Dalsi pomocne kriterium muze byt "jak dobre se to SSD vyrovna s nahlym vypadkem napajeni".  Pro nejlacinejsi SSD plati, ze pri nahle ztrate napajeni je ne uplne mala sance na zasadni skody. U tech o trochu drazsich nejlacinejsich tenhle problem byva vyresen, jenze jen pro prvni obdobi zivotnosti disku, pricemz neni mozne zjistit, kdy toto obdobi skoncilo.

Ja len doplnim, ze nahly vypadok napajania byva problem i pre ZFS. System nemusi potom sam nabootovat. Mne stacilo nabootovat z ineho media a importovat ZFS pool rucne.

Na http://open-zfs.org/wiki/Hardware#Power_Failure_Protection je mozne najst zoznam diskov, ktore su zname tym, ze tuto ochranu maju:

	• Crucial MX200
	• Crucial M500
	• Crucial M550
	• Intel 320/330/335
	• Intel 710
	• Intel 730
	• Intel DC S3500/S3510/S3610/S3700/S3710
	• Samsung PM863
	• Samsung SM1625
	• Samsung SM843T (do not confuse with SM843)
	• Samsung SM863
	• Samsung 845DC Evo
	• Samsung 845DC Pro
	• Samsung PM853T