Podivne zaseky - jak dal postupovat? [dlouhe]

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Mon May 23 23:29:57 CEST 2016

Dne 23/05/16 v 16:45 Miroslav Lachman napsal(a):

> Jeden stary HP ML110 G5 s 5GB RAM mam v provozu asi 7 let. ZFS je na
> nem od pocatku. Je to uloziste zaloh a podobny problem jsem na nem
> jeste nezaznamenal. I kdyz tam nepouzivam salt-ssh, tak si myslim, ze
> je to chyba jen toho konkretniho kusu, co mas.
Nemyslim si, ze by to nejak zvlast souviselo prave s tim saltem,
pouzivam ho na vic serverech a nikde
jinde jsem na to nenarazil. Navic tenhle server byl pred cca 2ma lety
normalne v produkci a
bez problemu. Vypada to fakt na hw zavadu starim (viz niz).
> Pokud hledas nejakou levnou dobrou nahradu, tak se podivej na Dell
> PowerEdge T20 s tim Xeon procesorem (ta lacinejsi varianta je myslim s
> Celeronem).
> Jsem s tim strojem spokojenej i na desktopu (PC-BSD) - jen jsem tam
> dal nVidia grafiku.
Dik moc za tip, vypada to jako presne ten typ zeleza, ktery na tohle
pouziti potrebuju a cena je dobra.

Kdyz uz jsme u toho, existuje nejaky neoficialni aspon trochu
duveryhodny list kompatibility hw
s FreeBSD - podle znacky a modelu misto podle komponent jako v
oficialnich dokumentech?

Dne 23/05/16 v 17:22 Dan Lukes napsal(a):
> Zaprve, mas byt pri podobnem testu prihlaseny dvakrat - pak se po
> zaseknuti prihlasovat znovu nemusis.
>
> Za druhe, mas si, na te konzoli, kde bys ten 'kill -9 <pid>' psal pred
> tim nez to zadreso spustit 'kill -0 <pid>'. Pak je vse potrebne v
> cache a je slusna sance, ze ten prikaz pujde spustit i nad zadrenym
> diskem neb disk potrebovat nebude.
Jo, to je dobrej tip. Moc jsem to neresil, protoze v tomhle stavu to
stejne v produkci byt nemuze,
tak jsem to nechal bezet jenom tak mimo, nic neriskoval a moc nad tim
nepremyslel.

Kazdopadne takhle je to aspon cenny poznatek, ktery si zapamatuju - ze
ZFS mirror fakt rozumne
sahne na druhy disk, i kdyz je ten prvni v takhle divnem stavu (z
pohledu ZFS vlastne "v poradku" a presto
nefunkcni). Jsem dost rad, ze jsem si to takhle nadrsno prakticky
vyzkousel ;)
> Ten "novy" disk, ktery se ti zadrel taky - to byl stejny vyrobce a model ?
Stary byl WD Black 500G, novy WD RED 3T. Sice stejny vyrobce, ale jina
rada a navic je deli hezkych par let,
tak by ten firmware snad ani nemusel být moc stejnej.
> Ale samozrejem to muzou bejt i ty kondenzatory (ostatne, zminoval jsem
> tu moznost taky) a pak ti novy server problem vyresi.
Uz se k tehle variante zacinam klonit jako k nejpravdepodobnejsi. Po
restartu tlacitkem dneska
se mi totiz ten zasek pro zmenu zase vubec nepodarilo vyvolat stejnym
postupem, ktery mi predtim
nekolikrat vysel kratce po sobe. A to jsem tam ten salt nechal bezet ve
smycce nekolik hodin.
Takhle divne chovani se dvema ruznymi disky, neodhadnutelne,
nepredvidatelne,
to mi fakt prijde jako nejaky ten kondik, ktery si dela co chce, podle
teploty nebo kdoviceho...

Vidim to na to nove zelezo...

...a jestli se to zopakuje, tak me asi odvezou houkackou do blazince ;)

diky moc za vase rady

Mirek