Kernel panic a nefunkcni remote management

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 18 14:55:18 CEST 2016

Pavel Baculák wrote on 04/14/2016 21:33:
> A náhodou jsi se nekoukal na LOM port log? Mam jednu zkušenost, že občas
> pomůže reset LOM portu (přesně v případě, jak jsi popsal, ze se nemůžeš
> pripojit) a pak se už vše chová korektně.

On je u tech zakladnich x2100 M2 ten eLOM o neco jednodussi, nez iLOM na
vyssich radach Sun zeleza. Dival jsem se tady do event logu toho
managementu a ten je uplne prazdny.

U starsich Supermicro serveru a hlavne u HP se mi stava, ze zatuhne
uplne ten remote management, ale mam tam shellscript, ktery to z cronu
zkousi a kdyz k teto situaci dojde, tak pres ipmitool restartuje BMC.
Jenze to by mi tady na tom Sunu stejne neslo, kdyz to bylo mrtvy
soubezne s tim kernel panicem.

> V práci používáme velké množství Sun serveru a na vyschlé kondenzátory bych
> to spis neviděl. Z toho množství co mi prošlo rukou, byl na platformě x86,
> 1 X vadny MB. Ale dosti často odcházejí, právě na platformě x86, HDD.

No ja uz tu mel pred lety jeden x2100 M2, co odesel (board) a nejdriv
spadlo, druhy den opakovane vytuhlo a pak uz to nebylo schopny ustat
boot systemu vubec. Prehodil jsem disky jinam a tyden cekal na "NBD
zasah", nez jim s Holandska prisel novy board. :)
Ale kdyz tenkrat ten server umiral, tak eLOM fungoval normalne a jeste
jsem jim do Sunu posilal nejaky diagnosticky vystupy z neho.

Ted ten server v poradku bezi uz par dnu, tak to mozna byla nejaka blba
souhra nahod. Uvidime, co to udela dal.

Mirek