svn a kernel config

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 23 13:50:36 CET 2016

Miroslav Lachman wrote:
> Pokud nemas nejake velmi specificke naroky na upravy konfiguracniho
> souboru kernelu, tak ja pouzival jednoduchy konfig, ktery includuje
> puvodni GENERIC

> include         GENERIC

Pokud ovsem nechces byt vystaven riziku, ze nekdo zmeni vlastnosti
GENERICu a tim zmeni bez toho, ze bys to mel sanci dopredu vedet,
vlastnosti tveho kernelu, pak se presne tomuhle vyhnes ;-)

Pisu ale spis proto, abych zminil, ze krome znamych optionu jako
'include', 'options' a 'device' existuji jeste mene znama klicova slova
vhodna prave pro vytvareni odvozenych konfiguraci.

Pokud napriklad chces GENERIC ale bez zakompilovaneho em co v nem
normalne je (protoze si chces dynamicky naloadovat vlastni,
backportovany z novejsi release - jak jsme tady resili jen nedavno) tak

  ----------------
ident GENERIC-NOEM
include GENERIC
nodevice em
  ----------------

Vice viz man 5 config

Editovat primo GENERIC je snad ta nejmene vhodna cesta, ledaze mas
opravdu velmi specialni pozadavky (coz rikam proto, ze ja sam GENERIC
edituju, ackoliv ho pak nikde rutinne nepouzivam). V takovem pripade se
skutecne musis vyporadat s tim, aby ti svn soubor, ktery ve skutecnosti
neni tvuj a nemas ho co editovat, neprepisoval.

> A jeste jedna vec - konfigurak jsem mel nekde v /usr/local/etc/ a do
> /usr/src/sys/amd64/conf daval jen symlink. (nekdy se vyplatilo udelat rm
> -r /usr/src/* a zacit znovu)

Jo, uz jsem si parkrat vsechny customizovane konfiguraky smazal.
Nastesti, vzdycky ukladam konfigurak kernelu do kazdeho kernelu (options
INCLUDE_CONFIG_FILE), tak to az takova ztrata nikdy zase nebyla ;-)