em0: Watchdog timeout -resetting

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Mar 21 11:47:15 CET 2016

David Pasek wrote on 03/21/2016 10:57:

> em0 je emulovana Intel sitovka E1000.
>
> Zkusil bych pozadat cloud providera o zmenu sitove karty z E1000 na VMware
> VMXNET3. Je to paravirtualizaovana sitova karta s ovladacema ve VMware
> tools (open-vm-tools), ktere jsou od FreeBSD 10 soucasti systemovych
> driveru.

Je to cloud u O2 a ja do nej nemam plny pristup, je to pres zakaznika,
pro ktereho se tam staram o ty tri virtualy. Zmena sitovky bylo to
prvni, co me napadlo a o co jsem je zadal, ale udajne tam v nastaveni
jina vybrat nejde. Tezko rict, jak bude O2 pruzne / ochotne neco nekde
upravovat. Proto vic sazim na to, co si muzu zkusit zmenit sam ve FreeBSD.

Zatim jsem se naslepo vydal cestou vypnuti TSO. Kdyz mi tohle nezabere,
tak zkusim vypnout "vsechno" co kolem toho vypnout jde.

To, co me na tom prekvapuje nejvic, je skutecnost, ze u jineho
zakaznika, ktery ma take svoje virtualy ve VMware, to funguje nekolik
let uplne bez problemu a sitovka vypada stejne:

em0 na pci0:2:0:0: class=0x020000 card=0x075015ad chip=0x100f8086 rev=0x01
hdr=0x00
     vendor     = 'Intel Corporation'
     device     = '82545EM Gigabit Ethernet Controller (Copper)'
     class      = network
     subclass   = ethernet

em0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
         options=9b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM>
         ether 00:50:56:8a:20:01
         inet aa.aa.aaa.a netmask 0xffffffc0 broadcast aa.aa.aaa.c
         inet aa.aa.aaa.b netmask 0xffffffff broadcast aa.aa.aaa.d
         nd6 options=29<PERFORMNUD,IFDISABLED,AUTO_LINKLOCAL>
         media: Ethernet autoselect (1000baseT <full-duplex>)
         status: active

S vyse uvedenou sitovkou to beha bez jedineho timeoutu uz radu let na
ruznych verzich FreeBSD. Aktualne je tam uplne stejna 10.2-p10 jako na
tech systemech postizenych timeouty.
Navic je tohle produkcni stroj s desitkama tisic navstev denne, zatim co
ty tri zatim nedelaji vubec nic, ani na nich nejsou spustene zadne
verejne weby atd. Takze se obavam, jestli to nahodou pod zatezi nebude
misto 30 timoutu treba 300.

Uvidim teda, jak se to bude chovat dal s tim vypnutym TSO a pokud to
nezabere, zkusim 10.3-RCx (tam uz snad je
https://svnweb.freebsd.org/changeset/base/294958) protoze si moc
nemyslim, ze by to u O2 slo zmenit na VMXNET3

Kazdopadne vsem diky za odpovedi.

Mirek