Redundance routeru

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Feb 20 12:54:07 CET 2016

Dne 20. 2. 2016 v 7:42 Ivo Hazmuk napsal(a):
> podivej se na CARP http://www.freebsd.org/doc/handbook/carp.html Je to
> varianta VRRP (Virtual Router Redundancy Protocol.

Tohle vypada celkem zajimave a je to v base systemu, takze by to mohlo i
fungovat :-)
Pokud jsi tomel rozchozene, tak jen dva dotazy k tomu - kdyz budu mit
router (tedy dva interface), VHID bude pro oba interface stejne nebo
kazdy interface bude mit svoje VHID?

Druhy - konzistenci dat mezi servery si musim zajistovat sam (napr.
rsync) nebo uz si to dokaze "nejak" ridit sam carp?

> A podival bych na FreeVRRPd
> http://www.freebsdsoftware.org/net/freevrrpd.html

Tohle je totez z portu nebo je to vnitrne neco jineho?

> A jak pise Dan, nech to ve fyzickem hw.

Jo, to bych i radsi, nez to virtualni prostredi. To mi nejak k routeru
nesedi.

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice