Dosazitelnost BGP routeru

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Feb 8 17:27:38 CET 2016

Dne 8. 2. 2016 v 14:58 Vilem Kebrt napsal(a):
> Jinak poznamka pro zadavatele .... doporucuji urychlene kompilovat jadro
> s optionem ROUTE_TABLES= >1,

Diky za upozorneni - policy-based routing asi budeme muset resit,
abychom ty dve konektivity, ktere mame mohli vyuzit co nejefektivnej.
Pochopil jsme spravne, ze v pripade dvou ISP mu budou stacit dve
routovaci tabulky? Nebo jsem to pochopil blbe a nutny pocet routovacich
tabulek pak bude potreba vyssi (pokud vyssi, tak na zakalde ceho se
jejich pocet da urcit)?

> stejne casem dopadnete na policy routing (jeste jsem nepotkal bgp
> peering s multiple uplink ktery by to nepotreboval), takze doporucuji to
> udelat jeste v okamziku kdy to jde.
> Ale predpokladam ze zadavatel vzhledem ke sve profesi to zna i lip nez
> ja, ktery si s tim momentalne lamu hlavu za provozu u jednoho kseftu.

No, to sem se ted vazne pobavil :-)
Vec se ma tak, ze s BGP nemame vubec zadne zkusenosti. S konfiguraci
birdu nam pomaha nas ISP, ktery tomu rozumi. Proto to taky jeste neni
nasazeno naostro, abychom mohli behem zkusebniho provozu vychytat pokud
mozno co nejvic much.

Proto budu vdecny za jakoukoli informaci, kterou dostanu od kohokoli,
kdo se v dane problematice vyzna (byt by se tim zabyval jen ve svem
volnem case pro zabavu).

Zbynek