Dosazitelnost BGP routeru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 8 10:45:17 CET 2016

On 02/08/16 10:15, Jozef Drahovsky wrote:

> Áno, ale provider musí aspoň po svoj BGP router tu lokálnu IP podporovať.
> Pokial ma provider aj s svj BGP router na lokalnej ip tak vacsinou to
> ide na prvy krat.
> Pokial ma svoj ruter na verejnej ip adrese a zakaznikovi dal lokalnu ip,
> tak obcas zabudne, ze musi pridat aj staticke rutovanie lokalnej ip
> adresy a zakaznik sa trapi a trapi.

Zrejme neresime oba tentyz problem - a je otazka, zda alespon jeden z
nas resi Zbynkuv problem.

Pokud jsem to ja pochopil spravne, tak on samozrejme ma AS (svuj), ma
pro vnitrni sit blok jako IPv4 tak IPv6 adres a s temi zadny problem
nema. Ty jsou normalen dosazitelne a funkcni.

Krome nich ale ma na tom hranicnim routeru take "vnejsi" adresy - ty,
ktere jsou na interfacu smerem ven, k jednotlivym providerum.

No a tyhle adresy globalne routovane nejsou, pricemz se nejedna o
opomenuti ani konfiguracni chybu, nybrz jde o zamerne bezpecnostni opatreni.

Takze Zbynek neresi nejakou konfiguracni chybu ci opomenuti (protoze
soucasna konfigurace je zamerna a vzajemne domluvena), resi jak v danem
prostredi zprovoznit nektere konkretni sluzby, ktere (si mysli, ze)
potrebuje.