Re: Reštart pri zvýšenej záťaži

Vladimír Drgoňa vlado at drgona.eu
Sat Jan 30 11:53:09 CET 2016

Dňa 30.01.2016 o 11:33 Marián Černý napísal(a):

> Neviem ake mas zaplnenie disku, ale podla https://wiki.freebsd.org/ZFSTuningGuide je potreba az 5 GB na TB pri deduplikacii.
Dáta na deduplikáciu majú menej ako 1TB.

> IMHO za to deduplikacia nestoji - za tie problemy. Pouzivanie deduplikacie je pomalsie a potrebuje vela pamete.
>
> Dobre vysledky dava kompresia. Ta naopak moze byt aj rychlejsia. Ale tu predpokladam, ze uz pouzivas.
Samozrejme že používam kompresiu, na takmer všetko okrem systémových
partícií.

> Ja som za vypnutie. Ked nestaci miesto, tak dokupit disky.
Deduplikácia je po opakovaných problémoch vypnutá, miesta na diskoch mám
dosť ale nerád ním plytvám.

> V opacnom pripade navysit RAM. Mimochodom, na ZFS je viac ako vhodne pouzivat ECC RAM.
>
> V sucasnej situacii by mohlo pomoct aj nastavit zfs.arc_max na nejaku rozumnu hodnotu. Default je velkost RAM - 1GB… skusil by som nastavit na 2G a ked to pomoze, tak navysoval az na polovicu velkosti RAM.
So vfs.zfs.arc_max som už dávnejšie laboroval, keďže na serveríku beží
všeličo, občas aj nejaký virtuál, skončil som až na  vfs.zfs.arc_max:
4294967296.
Samozrejme že ECC-RAM je vhodnejšia, ale:
 1. doska ECC-RAM nepodporuje.
 2. ZFS mám na serveri viac ako 5 rokov a zatiaľ som neprišiel o žiadne
dáta.
 3. ide o domáci server a nič kritického na ňom nie je uložené.
 4. Pre mňa dôležité dáta (napríklad fotky, maily) sú zálohované na iný
server.

> Skoda ze ZFS nema nejaku offline deduplikaciu.
To je pravda, dala by sa využiť v noci.

> Marian
Vlado.