Re: Reštart pri zvýšenej záťaži

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Sat Jan 30 11:33:38 CET 2016

Neviem ake mas zaplnenie disku, ale podla https://wiki.freebsd.org/ZFSTuningGuide je potreba az 5 GB na TB pri deduplikacii.

> dáta zaberajú na disku menej ako polovicu oproti stavu pred jej zapnutím.

IMHO za to deduplikacia nestoji - za tie problemy. Pouzivanie deduplikacie je pomalsie a potrebuje vela pamete.

Dobre vysledky dava kompresia. Ta naopak moze byt aj rychlejsia. Ale tu predpokladam, ze uz pouzivas.

> Keď vypnem dedup, server beží bez problémov aj rok.

Ja som za vypnutie. Ked nestaci miesto, tak dokupit disky.

V opacnom pripade navysit RAM. Mimochodom, na ZFS je viac ako vhodne pouzivat ECC RAM.

V sucasnej situacii by mohlo pomoct aj nastavit zfs.arc_max na nejaku rozumnu hodnotu. Default je velkost RAM - 1GB… skusil by som nastavit na 2G a ked to pomoze, tak navysoval az na polovicu velkosti RAM.

Skoda ze ZFS nema nejaku offline deduplikaciu.

Marian